Aviniti

Jeff Keustermans

Jeff Keustermans (°1961) is advocaat en medeoprichter van advocatenkantoor & De Bandt in Brussel. Hij legt zich toe op intellectuele eigendom, media- en informaticarecht. Jeff studeerde in Antwerpen, Leuven en Los Angeles. Hij is lid van de balie te Brussel en New York. Hij schreef diverse boeken en tientallen artikelen over Belgisch en Europees recht en gaf lezingen in Praag, Londen, Munchen, Los Angeles en Amsterdam. Hij doceerde gastcolleges aan universiteiten in Leuven, Londen en Brussel en pleitte diverse keren voor het Europese Hof van Justitie te Luxemburg.

Naast zijn werk als advocaat ontwikkelde hij de training ‘SERVO Helder Groeien’ die stress en burn-out helpt te voorkomen en bijdraagt tot een bloeiende professionele en persoonlijke ontwikkeling. Over de efficiënte aanwending van de kenmerken van ons bewuste en onbewuste brein schreef hij in 2018 de syllabus “SERVO-training voor efficiënt beheer van je energie en tijd”. Op Jubel schrijft hij open en behulpzaam over stress en burn-out voorkomen in de juridische wereld. In dit interview deelt hij zijn ervaringen en inzichten.

In zijn vrije tijd is Jeff ook eindredacteur van het Italiëtijdschrift Non Solo Italia.

Een organisatie die ‘gelukkig’ is presteert beter, dat weten we al decennia. Wanneer iemand zichzelf voortsleept, niet in staat is om zijn woede te onderdrukken of ongevoelig is voor wat er leeft op het werk, zet dat de organisatie onder druk. Dit geldt wanneer de ‘ongelukkige’ een leidinggevende is, maar evenzeer voor elk teamlid. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Een kantoor presteert beter wanneer iedereen zich goed voelt, vertrouwen heeft, empathie deelt en barst van de energie. Een plaats waar men samen conflicten pragmatisch oplost, naar de toekomst kijkt en niet naar het verleden, akkoord is over de doelstellingen en deze samen draagt, daar is werken een plezier.

Dat geldt dan niet alleen voor de organisatie. Immers, als jij lacht naar de wereld, lacht de wereld terug. Dat is het effect van de spiegelneuronen. Ook cliënten ervaren de positieve vibe van een gelukkig kantoor. ‘Service with a smile‘ werkt omzet-verhogend. Maar belangrijker: ook geluk-verhogend. Voor jezelf, je organisatie én je cliënten. Die komen dan graag terug voor meer.

Jeff Keustermans

Andere teksten lezen van Jeff Keustermans? Dat kan hier.

www.heldergroeien.com

Bronnen:

D. Coleman, Emotionele intelligentie, 1996.
G. Rizzolatti en C. Sinigaglia, So quel che fai – Il cervello che agisce e i neuroni specchio, 2006.
W. Tsai, Mechanisms linking employee affective delivery and customer behavioural intensions, 2002.

Jeff Keustermans

Jeff Keustermans (°1961) is advocaat en medeoprichter van advocatenkantoor & De Bandt in Brussel. Hij legt zich toe op intellectuele eigendom, media- en informaticarecht. Jeff studeerde in Antwerpen, Leuven en Los Angeles. Hij is lid van de balie te Brussel en New York. Hij schreef diverse boeken en tientallen artikelen over Belgisch en Europees recht en gaf lezingen in Praag, Londen, Munchen, Los Angeles en Amsterdam. Hij doceerde gastcolleges aan universiteiten in Leuven, Londen en Brussel en pleitte diverse keren voor het Europese Hof van Justitie te Luxemburg.

Naast zijn werk als advocaat ontwikkelde hij de training ‘SERVO Helder Groeien’ die stress en burn-out helpt te voorkomen en bijdraagt tot een bloeiende professionele en persoonlijke ontwikkeling. Over de efficiënte aanwending van de kenmerken van ons bewuste en onbewuste brein schreef hij in 2018 de syllabus “SERVO-training voor efficiënt beheer van je energie en tijd”. Op Jubel schrijft hij open en behulpzaam over stress en burn-out voorkomen in de juridische wereld. In dit interview deelt hij zijn ervaringen en inzichten.

In zijn vrije tijd is Jeff ook eindredacteur van het Italiëtijdschrift Non Solo Italia.

Bekijk alle artikelen

1 reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.