KnopsPublishing

KnopsPublishing wil u als juridische professional zo goed mogelijk ondersteunen in uw dagelijkse beroepspraktijk. Met de juiste informatie, op papier én digitaal. Met interactieve opleidingen gericht op úw praktijk. Met eigentijdse antwoorden op uw communicatie- en marketingvragen. Zodat u zich volop kunt concentreren op uw corebusiness: uw cliënten een efficiënte en kwalitatieve dienstverlening bieden.

In ‘Onder Professoren’, een nieuwe reeks op Advocatennet, wisselen Willy van Eeckhoutte, Frank Hendrickx en Wilfried Rauws van gedachten over een onderwerp uit hun vakgebied. De eerste afleveringen staan volledig in het teken van de bonus, een complex begrip dat de professoren beschouwen vanuit hun academische achtergrond.

Heeft u bijvoorbeeld recht op een bonus? En zo ja, hoeveel zal die dan bedragen? Professor van Eeckhoutte wijst erop dat de moeilijkste gevallen diegene zijn waarin de werkgever zegt dat er een bonus is, maar er niets wordt vermeld over de voorwaarden of omstandigheden waarin deze geldt. Het blijkt dus geen zwart-wit verhaal. Professor Hendrickx: “Het gaat om iets dat per definitie onzeker is. Een bonus is eigenlijk iets waarover men ook blij moet zijn dat die komt, anders is het ook geen extra of een bonus.”

Daarnaast behandelen de panelleden de vraag of men een bonus nog kan verkrijgen na ontslag. Ook de toekomst van de bonus wordt onder de loep genomen. Volgens professor Rauws blijven ondernemingen toch belang hebben bij bonussen, vooral om “een retentiegevoelen te creëren”.

Klik hier om de eerste aflevering te bekijken en een reactie achter te laten.

Op woensdag 31/10 verscheen ook de tweede aflevering reeds op Advocatennet. In die episode heeft het panel het onder meer over het bedrag van de eventuele bonus en de zin en onzin van evaluaties.

KnopsPublishing

KnopsPublishing wil u als juridische professional zo goed mogelijk ondersteunen in uw dagelijkse beroepspraktijk. Met de juiste informatie, op papier én digitaal. Met interactieve opleidingen gericht op úw praktijk. Met eigentijdse antwoorden op uw communicatie- en marketingvragen. Zodat u zich volop kunt concentreren op uw corebusiness: uw cliënten een efficiënte en kwalitatieve dienstverlening bieden.

Bekijk alle artikelen

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.