BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//Jubel - ECPv6.9.0//NONSGML v1.0//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH X-WR-CALNAME:Jubel X-ORIGINAL-URL:https://www.jubel.be X-WR-CALDESC:Events for Jubel REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H X-Robots-Tag:noindex X-PUBLISHED-TTL:PT1H BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Brussels BEGIN:DAYLIGHT TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:CEST DTSTART:20250330T010000 END:DAYLIGHT BEGIN:STANDARD TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:CET DTSTART:20251026T010000 END:STANDARD END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250904T090000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250904T173000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250430T112229Z LAST-MODIFIED:20250430T112438Z UID:10000239-1756976400-1757007000@www.jubel.be SUMMARY:Director Effectiveness DESCRIPTION:Thema’s\nDeze opleiding gaat in op de onderwerpen die nuttig zijn voor de bestuurder als individu. \nWe behandelen de volgende thema’s in deze opleiding: \n\nDe bestuurder en strategie\nDe financiële aspecten van de organisatie voor de bestuurder\nDe bestuurder en de juridische aspecten van de werking van de organisatie\nDigital skills voor de bestuurder\n\n\nMethodologie\nDeze opleidingsmodule steunt op een mix van concepten\, aanbevelingen\, praktijkgetuigenissen en ervaringsuitwisseling. Bovendien kiezen wij voor u gespecialiseerde\, competente en ervaren sprekers. \nIndien u zowel aan ‘Director Effectiveness’ als aan ‘Board Effectiveness’ wenst deel te nemen\, raden wij u aan eerst de opleiding ‘Director Effectiveness’\, en vervolgens ‘Board Effectiveness’ te volgen. \n\nPraktisch\nAantal deelnemers \nOnze methodologie en het beperkt aantal deelnemers (15 tot 30 deelnemers) garandeert een grote interactiviteit en levendige debatten tussen de sprekers en de deelnemers \nDatums van deze opleiding \n04/09/25\, 11/09/25 en 25/09/25.\nTelkens van 9u tot 17u30 \n\nDoelpubliek\nDeze opleiding is alleen bestemd voor leden. Bent u nog geen lid?  \nVoor (toekomstige) bestuurders\, bedrijfsleiders en CEO’s\, uit beurs en niet-beursgenoteerde ondernemingen\, privé en publieke sectoren\, social profit organisaties\, KMO’s\, familiebedrijven\, start-up’s\, scale-ups en onderzoekscentra. De deelname aan onze opleidingen Director Effectiveness & Board Effectiveness vormen een sterke basis (maar zijn niet verplicht) voor een betere inleving tijdens de Board Simulation module. \nKandidaatstelling – procedure\nDe doelstelling van GUBERNA is drievoudig: kennis overbrengen & ervaringen delen\, vaardigheden ontwikkelen en goed bestuur stimuleren. Om dit te verwezenlijken wordt in onze opleidingen veel waarde gehecht aan de mogelijkheid tot interactiviteit\, de uitwisseling van ervaringen en de illustratie met concrete voorbeelden en casestudies en dit alles in een beperkte groep van deelnemers. Wij besteden daarom heel wat aandacht aan het samenstellen van een diverse en complementaire groep van deelnemers en dit op basis van een objectief en professioneel selectieproces. \nUw deelname is pas bevestigd nadat u van GUBERNA een bevestiging heeft ontvangen per email. \n\nUw Investering\n\nGeen lid: 3050 EUR (excl. BTW) + 399 EUR (excl. BTW) voor 1 jaar lidmaatschap\nLeden (individueel\, young\, ecoDa\, ILA\, KMO\, collectief) : 3050 EUR (excl. BTW)\nPremiumleden en social profit tarief (Partner\, Institutioneel\, Journey) : 2399 EUR (excl. BTW)\n\nU kan onze algemene voorwaarden hier bekijken. \n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nWist u trouwens dat u voor onze opleidingen gebruik kan maken van de KMO-portefeuille.\n\n\n\n\nOns registratienummer is DV.O109497. URL:https://www.jubel.be/event/director-effectiveness/ LOCATION:Vlerick Business School Gent\, Reep 1\, Gent\, 9000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-124654.png ORGANIZER;CN="Guberna":MAILTO:lifelonglearning@guberna.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250916T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250916T140000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250312T114622Z LAST-MODIFIED:20250331T131731Z UID:10000220-1758023100-1758031200@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Beroepsaansprakelijkheid advocaat DESCRIPTION:Tijdens deze lunchsessie geeft Mr. Dirk De Maeseneer u een uiteenzetting over de basisbeginselen van de  beroepsaansprakelijkheid van de advocaat: de principes\, dekkingen\, valkuilen en wat te doen in geval van aansprakelijkheid. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 21 oktober 2025 – Tony Van de Calseyde – Ontslagrecht \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-beroepsaansprakelijkheid/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250924T124500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250924T180000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250714T123630Z LAST-MODIFIED:20250724T100111Z UID:10000243-1758717900-1758736800@www.jubel.be SUMMARY:Contractuele voorkooprechten en aankoopopties in notariële akten: nieuwe mogelijkheden en clausules onder het nieuw Burgerlijk Wetboek DESCRIPTION:Opleiding voorbehouden voor notarissen\, kandidaat-notarissen\, notariële juristen en medewerkers \nHet nieuw Burgerlijk Wetboek brengt een aantal belangrijke wijzigingen mee voor de contractuele voorkooprechten en aankoopopties op onroerende goederen. Met name Boek 3 en Boek 5 bieden aan partijen nieuwe perspectieven\, maar ook beperkingen als het over het opstellen van clausules inzake voorkooprechten en aankoopopties gaat. De mogelijkheid tot hypothecaire overschrijving van aankoopopties en voorkooprechten zorgt ervoor dat de notariële akte centraal komt te staan. Ook de sancties voor de miskenning van voorkooprechten en aankoopopties zijn substantieel gewijzigd. \nIn dit seminar worden u tips & tricks aangereikt om met die nieuwe mogelijkheden om te gaan\, maar wordt ook ingegaan op meer klassieke discussies in de vastgoedpraktijk. Op basis van de rechtspraak worden ook clausules aangereikt die latere discussies moeten vermijden. \nSpreker:\nProf. dr. Vincent Sagaert\, gewoon hoogleraar KU Leuven en Kortrijk\,  directeur vastgoedopleiding KU Leuven\, advocaat Eubelius \nProgramma:\n \nIn deze studienamiddag komen onder meer aan bod: \n\nHoe lang kan de duurtijd van voorkooprechten en aankoopopties gestipuleerd worden?\nMoet met voorkooprechten en aankoopopties rekening worden gehouden bij het opstellen van verkoopsvoorwaarden bij een verkoop op beslag?\nHoe kan een clausule zo gemoduleerd worden dat ze niet alleen op een eigendomsoverdracht\, maar ook op een vestiging van (sommige?) zakelijke gebruiksrechten betrekking heeft?\nHoe kan een clausule zo gemoduleerd worden dat ze niet alleen op de verkoop van het volledige onroerend goed\, maar ook op een deel ervan betrekking krijgt?\nWat is het nut van de hypothecaire overschrijving van een voorkooprecht of aankoopoptie?\nIs het mogelijk om een goed dat bezwaard is met een aankoopoptie te verkopen?\nWat zijn de sancties bij miskenning van een aankoopoptie?\n…\n\n Programma \nKnopsPublishing is erkend als opleidingsverstrekker voor het systeem van de KMO-portefeuille. Het accreditatienummer van KnopsPublishing is DV.O245662\, thema: beroepspecifieke competenties URL:https://www.jubel.be/event/contractuele-voorkooprechten-en-aankoopopties-in-notariele-akten-nieuwe-mogelijkheden-en-clausules-onder-het-nieuw-burgerlijk-wetboek/ LOCATION:Salons van Edel\, Terbekehofdreef 13\, Antwerpen\, 2610\, België ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/07/BE-2.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251001T160000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251001T200000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250714T121620Z LAST-MODIFIED:20250714T121620Z UID:10000240-1759334400-1759348800@www.jubel.be SUMMARY:Betekeningsperikelen: praktische oplossingen voor gerechtsdeurwaarders DESCRIPTION:Opleiding enkel toegankelijk voor gerechtsdeurwaarders\, kandidaat-gerechtsdeurwaarders\, stagiairs en hun medewerkers.\nOm persoonlijke en gerichte interactie met de spreker te waarborgen\, is het aantal deelnemers beperkt. \nWilt u als gerechtsdeurwaarder uw kennis over de soms complexe regels rond betekeningen verdiepen? Deze opleiding biedt u de kans om betekeningsproblemen beter te begrijpen en op te lossen. Prof. dr. Stefaan Voet bespreekt de laatste ontwikkelingen en (cassatie)rechtspraak\, zodat u volledig op de hoogte bent. Bovendien krijgt u inzicht in het nieuwe veralgemeend bewijsbeslag en de wet van 15 mei 2024 met betrekking tot de overmatige schuldenlast en de praktische implicaties hiervan voor de dagelijkse werkzaamheden van de gerechtsdeurwaarder. \nDe opleiding zal onder meer gebeuren aan de hand van voorbeelden\, en er wordt ook een documentatiebundel ter beschikking gesteld. \nProf. dr. Stefaan Voet nodigt u uit om uw praktijkcasussen of actuele vraagstukken op voorhand door te sturen naar info@knopspublishing.be of voor te leggen tijdens de opleiding zelf. Dit biedt de mogelijkheid om gedeelde uitdagingen met collega-gerechtsdeurwaarders te bespreken. Vanwege de beschikbare tijd kan het zijn dat niet alle ingestuurde vraagstukken behandeld kunnen worden. \nSpreker:\nStefaan Voet\, professor KU Leuven-UHasselt\, advocaat en plaatsvervangend vrederechter \nProf. dr. Stefaan Voet is sinds 2015 hoofddocent gerechtelijk recht aan de KU Leuven en gastprofessor aan de Universiteit Hasselt. Hij is lid van de balie van West-Vlaanderen (kantoor DLPA) en plaatsvervangend vrederechter van het derde kanton te Brugge en voorzitter van het toezichtcomité van de Ombudsman voor de Handel. \nProgramma: \n Onder andere volgende vragen komen aan bod: \n\nWat is de huidige stand van zaken inzake de regels uit het Gerechtelijk Wetboek inzake de betekening van exploten?\nHoe zit het met de nietigheidsleer en de betekening van exploten?\nWat is de stand van zaken m.b.t. de kennisgeving van de rechtsmiddelen bij de betekening van vonnissen en arresten?\nWat heeft de wet van 15 mei 2024 met betrekking tot de overmatige schuldenlast voor gerechtsdeurwaarders in petto?\nWat is het veralgemeend bewijsbeslag en welke rol kan de gerechtsdeurwaarder daarin spelen?\n…\n\nProgramma \nIndien uw kantoor onder PC336 valt\, kan u mogelijk gebruikmaken van een opleidingspremie ter waarde van € 30. Alle nuttige informatie vindt u op info@liberform.be.\nKnopsPublishing is erkend als opleidingsverstrekker voor het systeem van de KMO-portefeuille. Het accreditatienummer van KnopsPublishing is DV.O245662. \n  URL:https://www.jubel.be/event/betekeningsperikelen-praktische-oplossingen-voor-gerechtsdeurwaarders/ LOCATION:Biznis Hotel\, Zelebaan 100\, Lokeren\, 9160\, België ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/07/BE-2.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251007T090000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251007T163000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250430T103406Z LAST-MODIFIED:20250430T103627Z UID:10000236-1759827600-1759854600@www.jubel.be SUMMARY:Workshop - Legal Design: een creatieve introductie DESCRIPTION:Voor wie ?\nAlle professionnals van het recht : advocaten\, magistratent\, notarissen\, gerechtsdeurwaarders\, juristen en juridische medewerkers in verschillende sectoren : privé\, publiek\, verenigingen\, enz. \nDoel ?\nWe nemen u mee in het legal design thinking proces. \nDoor de vorming zal u : \n\nhet legal design-proces begrijpen\,\nde link leggen tussen legal design en klare taal\,\nhet standpunt van de gebruiker (user experience – UX) integreren\,\nverrast worden door nieuwe ideeën en creatieve technieken\,\ninspiratie krijgen om kleine of grote veranderingen door te voeren in uw juridische communicatie\,\novertuigd worden om de legal design-methode in uw organisatie toe te passen\,\nleren denken als een designer\, zonder uw eigenheid als juriste te verliezen.\n\nProgramma ?\nIn de voormiddag – 9u30 tot 12u30 : \n\nNa een intro in legal design stellen we u onze methodieke voor\nU krijgt in verschillende stappen concrete tips om uw juridische communicatie te transformeren\nWe illustreren de theorische aspecten met concrete toepassingen. Een aantal tips worden direct ingeoefend.\n\nIn de namiddag – 13u30 tot 16u30 :  \nPraktische oefening rond het onderwerpen van juridische content en uitwisseling. \n\nIn kleine groepjes gaat u de uitdaging van legal design aan rond en gezamenlijk project\nVervorlgens delen we onze resultaten met de anderen groepen en wisselen we onze ideeën uit.\n\nMeebrengen\nElk deelnemer wordt verwacht met : \n\neen creatieve nieuwsgierigheid\,\nzijn/haar draagbare computer (laptop/tablet/enz.)\n\nPrijs ?\n189 € incl. btw \nIn de prijs zijn koffie en een broodjeslunch inbegrepen. \nVoor onze opleidingen kan u de Liberform-premie aanvragen. URL:https://www.jubel.be/event/workshop-legal-design-een-creatieve-introductie/ LOCATION:Huis van het Nederlands\, Philippe de Champagnestraat 23\, Brussel\, 1000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-123323-e1746009287938.png ORGANIZER;CN="Helder Recht vzw":MAILTO:info@helderrecht.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251013T124500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251013T180000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250714T122135Z LAST-MODIFIED:20250714T122135Z UID:10000241-1760359500-1760378400@www.jubel.be SUMMARY:Nieuw Boek 1 BW: concrete gevolgen voor de notariële praktijk – de “10 geboden” van het notarieel civiel recht DESCRIPTION:Opleiding voorbehouden voor notarissen\, kandidaat-notarissen\, notariële juristen en medewerkers \nBoek 1 van het nieuw BW vormt\, benevens zijn grote verwevenheid met boek 5 BW (het “nieuwe” verbintenissenrecht)\, het juridische skelet van het Belgisch privaatrecht. De leidende principes van het civiel recht staan centraal: \n\nvertegenwoordiging bij rechtshandelingen\,\nafstand van recht\, berekening van termijnen\,\nfraus omnia corrumpit\,\nde vereiste van subjectieve goede trouw\,\nde rechtshandeling en de wilsuiting\,\nde kennisgeving\,\n…\n\nSpreker:\nBart Van den Bergh\, raadsheer en dienstdoend kamervoorzitter in het hof van beroep te Antwerpen\, lid Comité voor Studie en Wetgeving (KFBN)\, co-leerstoelhouder Gommaar Van Oosterwijck 2019\, wetenschappelijk medewerker UHasselt \nProgramma:\n \nOnder andere volgende vragen worden tijdens deze opleiding beantwoord: \n\nKan een zorgvolmacht een beding inhouden op grond waarvan de belangenconflictenregeling wordt uitgesloten?\nWat houdt bewindvoering in als specifieke vorm van neutrale vertegenwoordiging over een vermogen\, zoals de nalatenschap?\nIn welke mate wordt de hypothecaire publiciteit onderuit gehaald door de kwade trouw van de verkrijger die als eerste zijn titel liet overschrijven?\nIn welke mate kan een gerechtelijk mandataris aangesteld over de nalatenschap of over het vermogen van een persoon de notariële akte ondertekenen?\nKwalificeert de afstand van recht als een schenking door wie deze afstand doet?\nIs de commandverklaring een vorm van middellijke vertegenwoordiging zoals bedoeld in artikel 1.8 BW?\nHeeft een rechtshandeling onder tijdsbepaling en onder voorwaarde reeds rechtsgevolgen voordat de termijn is bereikt of vooraleer de voorwaarde is gerealiseerd?\nHoe moet de termijn “1 maand voor het lichten van de optie” precies worden berekend?\nIn welke mate kan de notaris die werd aangesteld als gerechtsmandataris (vereffening-verdeling\, beslagprocedure\,…) zelf toepassing maken van het fraus omnia corrumpit – beginsel?\nIn welke is er ruimte voor de sanctionering van rechtsmisbruik bij procedures van vereffening-verdeling en beslag? Kan de notaris zelf deze sanctie toepassen?\n…\n\n Programma \nKnopsPublishing is erkend als opleidingsverstrekker voor het systeem van de KMO-portefeuille. Het accreditatienummer van KnopsPublishing is DV.O245662\, thema: beroepspecifieke competenties URL:https://www.jubel.be/event/nieuw-boek-1-bw-concrete-gevolgen-voor-de-notariele-praktijk-de-10-geboden-van-het-notarieel-civiel-recht/ LOCATION:Vlerick Business School Leuven\, Vlamingenstraat 83\, Leuven ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/07/BE-2.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251014T093000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251014T110000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250430T104351Z LAST-MODIFIED:20250430T104453Z UID:10000237-1760434200-1760439600@www.jubel.be SUMMARY:Vreemdelingen: overzicht van de verblijfskaarten (webinar) DESCRIPTION:Vragen die aan bod komen\n\nWelke info vind je op een verblijfskaart?\nHoe weet je om welke reden iemand in België verblijft?\nWat moet je doen om de kaart te verlengen?\nHoe weet je of iemand mag werken in België?\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nDoelstelli​ngen\n\nLeren welke info je op een verblijfskaart kan vinden.\nInzicht krijgen in de verblijfssituatie van een vreemdeling via de verblijfskaart.\nVertrouwd worden met de oude en nieuwe modellen van verblijfskaarten.\nEen overzicht krijgen van nuttige links om na de vorming zelfstandig aan de slag te gaan.\n\nDe webinar geeft geen globaal overzicht van de verschillende verblijfsstatuten. \n\n\n\n\n\n\n\n\nLesgever\nErica van Dijk\, juriste Helder Recht \n\n\n\n\n\n\n\nPraktische info: \n\nDe vorming is een webinar via Teams\nDe prijs: 55 euro\nOnze doelgroep: hulpverleners – sociaal werkers\n\nDe prijs van de vormingen is vrijgesteld van btw (artikel 44 §2\, 4° wetboek BTW). URL:https://www.jubel.be/event/vreemdelingen-overzicht-van-de-verblijfskaarten-webinar/ ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-123323-e1746009287938.png ORGANIZER;CN="Helder Recht vzw":MAILTO:info@helderrecht.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251021T090000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251021T170000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250430T105438Z LAST-MODIFIED:20250430T111355Z UID:10000238-1761037200-1761066000@www.jubel.be SUMMARY:AI for Boards DESCRIPTION:Empowering board members in the age of Generative AI  \nWhile AI is reshaping industries and redefining the competitive landscape\, it presents unprecedented opportunities and significant risks for organisations. Board members must understand AI’s transformative impact to navigate this new reality. Our comprehensive AI training programme will empower you to identify strategic opportunities\, such as increased efficiency and innovation\, while proactively addressing threats like ethical dilemmas\, data misuse\, and operational disruptions. By mastering AI’s potential and pitfalls\, board members can make informed decisions that drive sustainable growth and ensure the organisation remains resilient in an AI-driven world.  \nProgramme\nThe training consists of one training day in Brussels from 9:00 until 17:00. The training will be given in English. \n08:30  Coffee and get-to-know \n09:00  Hands-on GenAI Experience \nLed by an AI technology expert and a legal specialist\, this interactive morning session provides a practical\, non-technical introduction to GenAI. Through an immersive Experience Lab\, board members will gain firsthand understanding of: \n\nCore technological components of GenAI\, its terminology\, capabilities\, and risks.\nLegal implications of deploying GenAI in their organisation.\n\nThis session explores the legal frameworks (including the European AI Act) and ethical boundaries essential for navigating GenAI responsibly. Participants will address critical concerns such as bias\, privacy\, legal liabilities\, and the impact of GenAI on ESG principles. \nBy the end of the session\, participants will be equipped to make informed strategic decisions and guide their organisations through the transformative journey toward AI-driven operations. \nExperts: Anneleen Van de Meulebroucke\, Partner Digital & Data Protection Eubelius & Pieter De Buysser\, Founder NXTGN \n12:30  Lunch \n13:30  Strategic Challenges of GenAI \nThe afternoon session dives into the strategic\, governance and accountability dimensions of GenAI. Key takeaways include: \n\nThe strategic challenges and opportunities of GenAI implementation.\nPractical tools and strategic insights for rethinking AI-driven processes.\nThe challenge of AI literacy and change management.\nEnsuring GenAI adoption is both ethical and responsible.\n\nThis module empowers board members to navigate the complexities of AI while driving innovation and maintaining a competitive edge. It emphasises their role in safeguarding the effectiveness and accountability of AI initiatives within their organisations. \nExpert: Jens Meijen\, Founder Umaniq \n15:30  Coffee Break \n16:00  Practical Case Study on GenAI  \nThe programme concludes with a real-world testimonial by an experienced board member. This session offers practical insights into: \n\nSuccessfully integrating GenAI into business operations.\nTransforming decision-making processes in the boardroom.\nLeveraging GenAI to create lasting value and drive organisation success.\n\nExpert: To be confirmed \n17:00  End \n  \n\n\n\nSpeakers\n\n\n\n\nPieter De Buysser\, Founder NXTGN\nAnneleen Van de Meulebroucke\, Partner Digital & Data Protection Eubelius\nJens Meijen\, Founder Umaniq\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nPractical\nYour investment: € 650\,- (excl. VAT)\n\n\n\nThis training is offered at a subsidised rate through the support of the Government of Flanders and in collaboration with the Data Protection Institute. The standard price for this programme is € 1.100\,- Please note that additional reductions via VLAIO (SME Wallet) are not applicable\, as this programme is already subsidised. \nPoints: 6\nBy attending this course\, participants will receive a certificate of attendance. \n\nContact: lifelonglearning@guberna.be URL:https://www.jubel.be/event/ai-for-boards/ LOCATION:Maison de la Poste\, Picardstraat 7 (Gare Maritime)\, Brussel\, 1000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-124654.png ORGANIZER;CN="Guberna":MAILTO:lifelonglearning@guberna.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251021T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251021T140000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250312T114840Z LAST-MODIFIED:20250401T100015Z UID:10000221-1761047100-1761055200@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Ontslagrecht DESCRIPTION:Tijdens deze lunchsessie geeft Mr. Tony Van de Calseyde u een stoomcursus van het ontslagrecht\, met focus op algemene principes\, kennelijk onredelijk ontslag en de motiveringsplicht van het ontslag. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 18 november – Eline Verelst – Verlies en rouwen op het werk \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-ontslagrecht/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251024T130000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251024T170000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250714T122531Z LAST-MODIFIED:20250714T122559Z UID:10000242-1761310800-1761325200@www.jubel.be SUMMARY:Efficiënter presteren met meer veerkracht en welzijn – Concrete inzichten én technieken om stress te verminderen DESCRIPTION:Opleiding voorbehouden voor het notariskantoor \nNotarieel management – opleiding in 5 webinars (10 opleidingsuren): \n\nSessie 1: online vrij 24 oktober 2025 van 13u00-17u00\nSessie 2: online vrij 7 november 2025 van 12u30-14u00\nSessie 3: online vrij 21 november 2025 van 12u30-14u00\nSessie 4: online vrij 5 december 2025 van 12u30-14u00\nSessie 5: online vrij 23 januari 2026 van 12u30-14u30\n\nWil u als notaris en notarieel medewerker leren om optimaal om te gaan met de druk en stress van deadlines\, termijnen\, afgeladen periodes\, bijzondere collega’s\, financiële uitdagingen\, veeleisend cliënteel en hun bijhorende verwachtingen? Met de juiste vaardigheden kan u stress verminderen en zelfs vermijden\, en energie en tijd besparen. U verhoogt uw welzijn\, veerkracht\, focus\, comfort en vertrouwen\, alsook deze van uw team. \nTijdens vijf sessies leert u handige inzichten en korte dagelijkse oefeningen die u toelaten beter te presteren bij acute of langdurige stress. Oefenen doet u gedurende acht weken 10 minuten per dag. De inzichten worden onderbouwd met concrete voorbeelden uit het notariaat. Deze investering in nieuwe goede reacties en gewoonten\, die als teambuilding en/of zelfzorg kan beschouwd worden\, gaat een carrièrelang mee. De training is volledig wetenschappelijk onderbouwd en ‘met beide voeten op de grond’.\nU kan deelnemen aan een WhatsApp-groep voor begeleiding tijdens de korte dagelijkse training. \nOnder andere volgende vragen komen aan bod: \n\nHoe ontstaat stress en hoe leer ik deze stil te leggen?\nHoe vermijd ik zinloze tijd- en energieverspilling en leer ik mijn energie optimaal aanwenden?\nHoe omgaan met zinloze zorgen\, hinderlijk perfectionisme en onzekerheid?\nWaarom bereik ik de krachtigste controle over mezelf via mijn onbewuste brein (Prof. J. Bargh (Yale University)\, en hoe stuur ik dat aan (ontdekking van Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman)?\nWelke elementen dragen bij tot een leven dat ik met plezier levenslang kan volhouden?\nHoe reageer ik correct op moeilijke werksituaties?\n\nDocent:\nJeff Keustermans\, advocaat aan de balie Brussel en New York\, ervaringsdeskundige\, auteur Tijdschrift Notarieel Management (TNM)\, begeleidt u/uw team op een no nonsense manier naar (zelf)kennis\, (zelf)vertrouwen\, energie\, focus en een versterkte efficiëntie. Na zijn burn-out in 2017 is hij inmidddels acht jaar opnieuw actief in het door hem mede opgerichte advocatenkantoor te Brussel. Zijn trainingen werden sinds 2019 gevolgd door meer dan 1200 deelnemers en zijn erkend door de KFBN\, de OVB\, avocat.be\, just.fgov.be\, het Instituut voor Bedrijfsjuristen\, de Koninklijke Notariële Beroepsfederatie (Nederland)\, de Nederlandse Orde van Advocaten. \nProgramma \nDe training wordt ook LIVE/ONLINE in-house aangeboden. Contacteer ons voor de specifieke voorwaarden.\n\nInschrijvingsprijs incl. persoonlijk uitgebreid congres- en invulboek (108 blz.) ter waarde van € 94 excl. btw en dagelijkse begeleiding per WhatsApp gedurende 5 weken. URL:https://www.jubel.be/event/efficienter-presteren-met-meer-veerkracht-en-welzijn-concrete-inzichten-en-technieken-om-stress-te-verminderen/ ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/07/BE-2.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;VALUE=DATE:20251107 DTEND;VALUE=DATE:20251108 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250217T144223Z LAST-MODIFIED:20250217T144406Z UID:10000215-1762473600-1762559999@www.jubel.be SUMMARY:ITAA Congres DESCRIPTION:Het programma wordt later bekendgemaakt. URL:https://www.jubel.be/event/itaa-congres/ LOCATION:Brussels Expo – Hall 11\, Av. de la Science 11\, 1020 Brussel ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/02/ITAA-congres-e1739803433342.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251118T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251118T140000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250401T095655Z LAST-MODIFIED:20250401T095655Z UID:10000226-1763466300-1763474400@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Verlies en rouwen op het werk DESCRIPTION:Hoe omgaan met verlies en rouwen in een professionele omgeving? Eline Verelst vertelt u er meer over tijdens deze lunchsessie. \nIedereen van ons krijgt vroeg of laat jammer genoeg te maken met verlies\, en dat heeft ook een impact op het werk. Het is daarom belangrijk dat we als werkomgeving aandacht hebben voor rouw en ondersteuning bieden aan collega’s en medewerkers die hiermee geconfronteerd worden. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 16 december – Van de Velde en Dupont – De basisbeginselen van een EOT \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-verlies-en-rouwen-op-het-werk/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251216T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251216T140000 DTSTAMP:20250730T081830 CREATED:20250401T100428Z LAST-MODIFIED:20250401T100428Z UID:10000227-1765885500-1765893600@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: De basisbeginselen van een EOT DESCRIPTION:Claudia Van de Velde en Céleste Dupont nemen u mee in de basisbeginselen van een EOT. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy. \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies \n  URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-de-basisbeginselen-van-een-eot/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT END:VCALENDAR