BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//Jubel - ECPv6.9.0//NONSGML v1.0//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH X-WR-CALNAME:Jubel X-ORIGINAL-URL:https://www.jubel.be X-WR-CALDESC:Events for Jubel REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H X-Robots-Tag:noindex X-PUBLISHED-TTL:PT1H BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Brussels BEGIN:DAYLIGHT TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:CEST DTSTART:20250330T010000 END:DAYLIGHT BEGIN:STANDARD TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:CET DTSTART:20251026T010000 END:STANDARD END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250506T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250506T140000 DTSTAMP:20250430T133617 CREATED:20250417T100208Z LAST-MODIFIED:20250417T100208Z UID:10000232-1746531900-1746540000@www.jubel.be SUMMARY:Maatregelen bij niet-naleving van de omgangs- en verblijfsregeling – dr. Eva Vertommen DESCRIPTION:U wordt geconfronteerd met een ex-partner die de omgangs- en verblijfsregeling niet respecteert. Wat te doen?\nOver het antwoord op die familierechtelijke vraag vertelt dr. Eva Vertommen u alles op deze permanente vorming. \nDr. Eva Vertommen doctoreerde over dit thema en verdedigde met succes haar proefschrift in 2025. Thans is ze werkzaam als notarieel medewerker. Ze is veelgevraagd spreker en auteur over alles wat met de verblijfs- en omgangsregeling van kinderen te maken heeft. \nU bent van harte welkom vanaf 11u45 voor een broodjeslunch. De sessie start stipt om 12u15. \nWie: (Ere-)advocaten en advocaat-stagiairs \nPrijs: \n\nLeden: € 60\,00 (incl.)\n€ 75\,00 (incl.)\n\nInfo: bryce.deprez@gsj.be \nTwee punten permanente vormingen worden aangevraagd bij de OVB. URL:https://www.jubel.be/event/maatregelen-bij-niet-naleving-van-de-omgangs-en-verblijfsregeling-dr-eva-vertommen/ LOCATION:Gerechtsgebouw Mechelen\, Voochtstraat 7\, Mechelen\, 2800 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2024/02/Logo-De-Conferentie.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250507T130000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250507T180000 DTSTAMP:20250430T133617 CREATED:20250417T094048Z LAST-MODIFIED:20250417T095341Z UID:10000231-1746622800-1746640800@www.jubel.be SUMMARY:Advocaat-ondernemer: klaar voor de toekomst? DESCRIPTION:Het programma van dit Congres van Balie Antwerpen: \n13u00 – 13u30            Ontvangst\n13u30 – 14u00            De toekomst van de advocatuur: de wet van de sterkste? Van de slimste? Van de moedigste? Van de eerlijkste? Of toch van de rijkste? – dhr. Barend Blondé\n14u00 – 14u45            AI als (on)betrouwbare bron voor juridische opzoekingen. – Mr. Matthias Vandamme\n14u45 – 15u30            Deontologische regels rond Multidisciplinaire Praktijken (MDP’s) in de advocatuur: stand van zaken\, uitdagingen en houdbaarheid. – stafhouder Jan Meerts\n15u30 – 16u00            Pauze\n16u00 – 16u50            Keuze uit volgende sessies: \n\nOnderzoek naar Generatie Z in de advocatuur: de sleutels tot succesvolle integratie. – Dhr. Barend Blondé\nIn deze sessie bespreken we de resultaten van het Generatie-Z onderzoek in de advocatuur en delen we de 7 P’s om Generatie Z succesvol te integreren in uw kantoor.\nWord een magneet voor ideale cliënten en medewerkers door u als kantoor haarscherp te positioneren. – Mevr. Marloes Kuipers\nDit is niet alleen belangrijk om de juiste cliënten aan te trekken\, maar ook om aantrekkelijk te zijn voor nieuwe medewerkers. Vandaar dat ik ze beiden benoem. De reden voor veel kantoren om niet aan marketing te doen is omdat ze nu al te druk zijn. Alleen\, dat is een dure denkfout. Zo gaan ze nooit die extra handjes vinden. En ooit houdt het ‘geluk’ ook op.\nSociale media: van risico’s naar succes? – Mevr. Carole Lamarque in interviewstijl met mr. Claudia Van de Velde over advocatuur en sociale media. Wat werkt wel en wat werkt niet?\n\n16u50 – 17u45            Debat: Toekomstbestendig ondernemen: het ideale businessmodel voor het advocatenkantoor van morgen.\nModerator:     mevrouw Marlies Beckers\nPanelleden:\nStafhouder Jan Meerts\nMevrouw Marloes Kuipers\nStafhouder Frank Van Vlaenderen\nMr. Ingrid De Poorter\nMevrouw Leen Vandecruys \n17u45 – 17u55            Korte eindconclusie – stafhouder Katrien Crauwels\n18u00                          Receptie \nKostprijs:\nTableauadvocaten: 200 euro\nAdvocaten-stagiairs: 150 euro \nU ontvangt voor deelname aan dit congres 4 punten permanente vorming. \nTickets zijn verkrijgbaar via deze link. \nMeer informatie over bereikbaarheid en parkeren vindt u hier. URL:https://www.jubel.be/event/advocaat-ondernemer-klaar-voor-de-toekomst/ LOCATION:Provinciehuis Antwerpen\, Koningin Elisabethlei 22\, Antwerpen\, 2018 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-17-114028.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250509T093000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250509T171500 DTSTAMP:20250430T133617 CREATED:20250312T133557Z LAST-MODIFIED:20250312T144959Z UID:10000223-1746783000-1746810900@www.jubel.be SUMMARY:Verdeeldag 2025 – Vereffening en Verdeling in/voor de praktijk DESCRIPTION:Voorbehouden voor notarissen en medewerkers notariskantoor\, advocaten\, magistraten en bemiddelaars\nGrondige voorkennis aangewezen \nDe verdeeldag nodigt de deelnemende notarissen\, advocaten en bemiddelaars uit om volgend op de introductieve uiteenzetting van de sprekers in concreto in overleg te gaan met elkaar. Het aantal deelnemers zal beperkt zijn om tot een degelijke interactie\, inzicht en begrip van elkaars inzichten en noden te komen. Doel van de dag: efficiëntie verhoging van de afhandeling van de Vereffening en Verdeling na relatiebreuk en overlijden. De sprekers t.w. een magistraat\, een notaris en een advocaat wisselen samen met u van gedachten over een concreet mogelijke oplossing voor valkuilen of vertragingsmanoevres in de procedure. \nVoorzitter:\nBart VAN DEN BERGH\, raadsheer en dienstdoend kamervoorzitter in het hof van beroep te Antwerpen\, lid Comité voor Studie en Wetgeving (KFBN)\, co-leerstoelhouder Gommaar Van Oosterwijck 2019\, wetenschappelijk medewerker UHasselt \nSprekers:\nAnissa DEVOS\, advocaat balie Gent\nSibylle TAILLIEU\, associated partner Eubelius\, balie Brussel\nJean DE GROO\, notaris Notas Gent\nChristoph CASTELEIN\, notaris West Notarissen\, docent notarieel familierecht VUB \nProgramma:\n \nWat is verdelen?\nRaadsheer VAN DEN BERGH \n\nToevallige en conventionele onverdeeldheden\nZaak- en boedelgemeenschappen\nPartiële vereffeningsopdrachten\nVerdelen zonder vereffenen\nBespreking van hangende wetsvoorstellen\, ….\n\nGerechtelijke vereffening en verdeling: 3 praktijkgerichte vragen en antwoorden\nMeester DE VOS en notaris DE GROO \n\nMandaat ad litem\nNotariële erelonen\n\nTarificatiebesluit\, wet van 1891\, wanneer getarifieerd ereloon en wanneer vrij ereloon?\, …\n\n\nTermijnen\n\nVereffening-verdeling: informatie en bewijs\nRaadsheer VAN DEN BERGH \n\nBoedelbeschrijving: dé kans\nDe complementaire rol van de notaris-vereffenaar\nMedewerkingsplicht aan de bewijsvoering: wie levert wat/hoe/wanneer?\n\nDerden in de procedure en schuldeisersbescherming\nMeester TAILLIEU en notaris CASTELEIN \n\nArtikel 1561 Ger.W.: het eigen recht op verdeling voor persoonlijke schuldeisers van deelgenoten\nVerzet tegen de verdeling buiten aanwezigheid van de persoonlijke schuldeiser (het recht van tussenkomst in de notariële procedure)\nInkorting door reservatairen (goederenrechtelijk onterfd) en inkorting tegen derde-begiftigden\n\nProgramma \nKnopsPublishing is erkend als opleidingsverstrekker voor het systeem van de KMO-portefeuille. Het accreditatienummer van KnopsPublishing is DV.O245662\, thema: beroepspecifieke competenties URL:https://www.jubel.be/event/verdeeldag-2025-vereffening-en-verdeling-in-voor-de-praktijk/ LOCATION:Vlerick Business School Leuven\, Vlamingenstraat 83\, Leuven ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/03/BE.jpg END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250520T093000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250520T173000 DTSTAMP:20250430T133617 CREATED:20250401T101329Z LAST-MODIFIED:20250417T102611Z UID:10000228-1747733400-1747762200@www.jubel.be SUMMARY:Colloquium Begrijpelijke Rechtstaal DESCRIPTION:Recht en taal zijn innig met elkaar verstrengeld. Het is niet voor niets dat David Mellinkoff zich in 1963 in zijn boek ‘Language of the Law’ het volgende liet ontvallen: “Law is a profession of words.” Zo begint het door de Taalunie mooi uitgegeven verslag van het eerste colloquium begrijpelijke rechtstaal dat op 20 mei 2016 plaatsvond. Intussen zijn we bijna tien jaar verder en kunnen we vaststellen dat er gigantisch veel gewijzigd is\, niet alleen voor jan met de pet maar zeker ook in de juridische wereld. \nOp dinsdag 20 mei 2025 organiseert de faculteit Rechten van de KULeuven campus Brussel met medewerking van de Taalunie\, de Vlaamse Juristenvereniging\, het Instituut voor Gerechtelijke Opleiding en andere partners daarom een tweede colloquium ‘Begrijpelijke Rechtstaal’. Het programma omvat interactieve workshops – gegeven door experten uit Vlaanderen én Nederland – rond communicatie met kwetsbare groepen\, legal design\, juridische documenten maar ook over GenAI en begrijpelijke rechtstaal. De deelnemers krijgen handvaten mee om heldere en nauwkeurige juridische teksten te schrijven die vertrekken vanuit de noden van de lezer en die toegankelijk zijn\, maar zonder aan nauwkeurigheid in te boeten. \nHet colloquium wordt afgesloten met een inspirerend slotdebat waarin invloedrijke stemmen uit verschillende sectoren hun visie delen op het belang van klare taal in de maatschappij. Dit debat wordt gemodereerd door Karl Hendrickx en omvat bijdragen van:\n– Gunther Van Neste\, algemeen secretaris Taalunie\n– Amir Bachrouri\, student rechten en columnist\n– Koen Geens\, gewezen vice-premier en professor emeritus\n– Hellen Goegebuer\, journaliste VRT\n– Annelies Laureyssens\, voorzitter REA Antwerpen\n– André Verburg\, rechter Raad van State Nederland en Universiteit Utrecht \nMeer info over het programma vindt u hier. \n\n\nPrijsinfo\n\nPrijs voor deelname aan het volledige colloquium: \n\n75 EUR voor standaard deelnemers\n50 EUR voor leden van Alumni KULeuven en KU Leuven Campus Brussel evenals Vlaamse Juristenverenging\n\nDe inschrijving omvat deelname aan de colloquium\, lunch en koffiepauze\, alsook de gedrukte brochure van 2025.\n* Vrij van BTW volgens art. 44\, § 2\, 4° WBTW (Onderwijs)\nU kan alleen inschrijven voor de volledige dag. \n\n\n\nErkenningen\n\nOVB – Orde van Vlaamse Balies (C-2024-1661 (6 punten))\nIGO – Instituut voor Gerechtelijke Opleiding (SOC-E25145)\nNationale Kamer van Notarissen (werd aangevraagd)\nNationale Kamer van Gerechtsdeurwaarders (werd aangevraagd) URL:https://www.jubel.be/event/colloquium-begrijpelijke-rechtstaal/ LOCATION:KULeuven – Campus Brussel\, Stormstraat 2\, 1000 Brussel ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/FAHYWsYz46OLWo36uEFi80sSEb02JlZuRcv8cHAH-e1744885562243.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250520T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250520T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250312T113444Z LAST-MODIFIED:20250312T115339Z UID:10000218-1747741500-1747749600@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Deontologie DESCRIPTION:Tijdens deze lunchsessie belicht Mr. Jan Meerts (Stafhouder 2016-2018) essentiële deontologische thema’s zoals vertrouwelijke briefwisseling (algemeen principe\, mandatarissen\, internationaal)\, samenwerkingsverbanden en het beroepsgeheim! \nDe ideale gelegenheid om te voldoen aan de verplichting dat u als advocaat per cluster van 5 gerechtelijke jaren minstens 2 punten permanente vorming moet behalen voor vormingen op het vlak van deontologie. \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 17 juni 2025 – Nic Clijmans – Schade(vergoeding) in Boek 6 NBW \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-deontologie/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250520T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250520T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250417T100640Z LAST-MODIFIED:20250417T100640Z UID:10000233-1747741500-1747749600@www.jubel.be SUMMARY:Vermogensplanning voor de zelfstandig ondernemer – Mr. Dominique De Bie DESCRIPTION:U bent zelfstandig ondernemer en denkt eraan uw vermogen te plannen? Mr. Dominique De Bie verklapt u enkele tips & tricks op maat van de advocaat.\nEen permanente vorming die u niet wil missen! \nMr. Dominique De Bie is als counsel verbonden aan het kantoor Tiberghien\, waar ze zich voornamelijk toespitst op de civielrechtelijke en internationaal privaatrechtelijke aspecten van (internationale) vermogens- en successieplanning\, relatie(vermogens)recht\, schenkingen\, erfrecht en internationaal privaatrecht. Ze was als praktijkassistente verbonden aan het Rector Roger Dillemans Instituut voor Familiaal Vermogensrecht van de KU Leuven. Ze is lid van IBA (International Bar Association\, Private Client Tax Committee and Family law Committee)\, spreekt regelmatig op seminaries en is auteur van verschillende artikels over vermogensplanning in Belgische en internationale tijdschriften. \nWe verwelkomen u graag op deze bijzonder boeiende permanente vorming op 20 mei 2025 vanaf 11u45 voor een broodjeslunch. De sessie start stipt om 12u15. \nWie: (Ere-)advocaten en advocaat-stagiairs \nPrijs \n\nLeden: € 60\,00 (incl.)\n€ 75\,00 (incl.)\n\nInfo: bryce.deprez@gsj.be \nTwee punten permanente vorming worden aangevraagd bij de OVB. URL:https://www.jubel.be/event/vermogensplanning-voor-de-zelfstandig-ondernemer-mr-dominique-de-bie/ LOCATION:Bibliotheek Hof van Beroep Antwerpen\, Britselei 55\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2024/02/Logo-De-Conferentie.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250520T120000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250520T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250417T092938Z LAST-MODIFIED:20250417T093048Z UID:10000230-1747742400-1747749600@www.jubel.be SUMMARY:Legal Insights Club – Generative AI: Prompt engineering DESCRIPTION:Wij nodigen u graag uit voor de eerste exclusieve bijeenkomst van de ‘Legal Insights Club Oost- en West-Vlaanderen’\, die zal plaatsvinden op dinsdag 20 mei 2025 van 12.00 uur tot 14.00 uur in het Wintercircus\, Gent.\nDe Legal Insights Club Oost- en West-Vlaanderen is een forum voor bedrijfsjuristen en verantwoordelijken voor de juridische dienst van ondernemingen. De focus ligt op de uitwisseling van ervaringen uit de regio. Tijdens dit event ontdekt u hoe u generative AI kunt inzetten en welke kansen en risico’s dit met zich meebrengt voor juristen. \n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nWat kunt u verwachten? \n\nInzicht in het gebruik van Generative AI\, zoals ChatGPT en CoPilot.\nOpportuniteiten voor juristen die voortkomen uit het gebruik van Generative AI.\nInformatie over de mogelijke risico’s bij het gebruik van deze technologie.\nTips en tricks uitwisselen met andere bedrijfsjuristen.\nLunch en netwerkmogelijkheden met verantwoordelijken voor de juridische dienst van ondernemingen uit Oost- en West-Vlaanderen.\n\nSpreker: Tijdens deze inleidende sessie gaat Kelly Matthyssens\, counsel bij EY Law en gespecialiseerd in IT recht (incl. emerging technologies zoals AI)\, dieper in op het gebruik van generative AI\, de opportuniteiten voor juristen en de mogelijke risico’s bij het gebruik ervan. URL:https://www.jubel.be/event/legal-insights-club-generative-ai-prompt-engineering/ LOCATION:Wintercircus\, Lammerstraat 13\, Gent\, 9000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-17-113023.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250520T180000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250520T210000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250417T101929Z LAST-MODIFIED:20250417T102042Z UID:10000234-1747764000-1747774800@www.jubel.be SUMMARY:Rechtskroniek voor het Notariaat 46 DESCRIPTION:Een kleine wandeling doorheen het beslagrecht met aandacht voor de schuldeisers en de rangregeling\n– Cedric Haspeslagh\, advocaat balie Gent\, EU-advocaat balie Barcelona\, redactielid Tijdschrift voor Insolventie -en Beslagrecht (TIBR)\nDe roep van schuldeisers om meer vermogenstransparantie klinkt steeds luider. Dankzij de Wet Digitalisering Justitie II blijft het niet bij roepen in de woestijn. Private schuldeisers kregen een ruimere toegang tot het CAP (centraal aanspreekpunt van rekeningen en financiële contracten) om efficiënter rekeninginformatie over hun schuldenaar in te winnen. De nieuwe mogelijkheden die dit biedt voor de schuldeisers en de imperfecties die nog resten\, zullen worden belicht.\nTijdens een tweede deel zullen enkele hulpmiddelen aangereikt worden voor het opmaken van de rangregeling. Zo zal worden stilgestaan bij de recente rechtspraak over het occult voorrecht van de vereniging van mede-eigenaars (artikel 27\, 7° Hyp.W.). Daarnaast zal er aandacht zijn voor de recente rechtspraak over conflicten tussen de overschrijving van een beslag\, de inschrijving van een hypotheek en een faillissement. \nDe (fiscale) meldingsplichten voor de notaris\n– Felix Desmyttere\, gastprofessor Universiteit Antwerpen\, praktijkassistent UGent\, manager EY Tax Consultants en Julie Goetghebuer\, postdoctoraal onderzoeker Instituut Financieel Recht\, UGent en consultant financial regulation Alba Advisors\nDe (Europese) wetgever heeft de centrale positie die de notaris bij veel belangrijke transacties bekleedt\, benut door een poortwachtersfunctie aan de notaris toe te kennen. In dit verband rusten op de notaris diverse meldingsverplichtingen ten aanzien van de overheid. Deze uiteenzetting staat stil bij een aantal bijzonderheden van de twee belangrijkste meldingsplichten voor de notaris.\nEen eerste meldingsplicht situeert zich binnen de preventieve antiwitwasreglementering. Als ‘onderworpen entiteit’ moet de notaris verschillende verplichtingen naleven\, hiertoe moet de notaris op organisatorisch en inhoudelijk vak maatregelen nemen die hem in staat stelt atypische verrichtingen te detecteren. Deze bijdrage staat stil bij het bestaande positiefrechtelijke kader voor notarissen en blikt vooruit op de wijzigingen in het antiwitwaslandschap ten gevolge van het recent op Unieniveau aangenomen antiwitwaspakket.\nDe tweede meldingsplicht die aan bod komt\, kadert binnen de op het Unieniveau geregelde automatische uitwisseling van fiscale inlichtingen. In de nasleep van een aantal schandalen worden tussenpersonen verplicht om in een vroeg stadium potentieel agressieve fiscale constructies aan de overheid te melden met het oog op de Europese uitwisseling van deze inlichtingen. Als tussenpersoon rust deze meldingsplicht ook op de notaris. \nHoe kunnen echtgenoten gehuwd onder gemeenschapsstelsel de langstlevende civiel en fiscaal performant beschermen?\n– Bern Verschraegen\, advocaat en wetenschappelijk medewerker VUB en Thomas Verlinden\, Director bij Deloitte Private\nDat verkrijgingen tussen echtgenoten bij overlijden belast worden\, voelt soms onrechtvaardig aan. Echtgenoten gehuwd onder het stelsel van scheiding van goederen hebben van oudsher mogelijkheden om elkaar te beschermen\, zonder dat dit fiscale nadelen met zich meebrengt. Tot december 2017 kon dit via een verrekenbeding en met de komst van het nieuw huwelijksvermogensrecht zijn er nieuwe technieken ontstaan zoals het verblijvingsbeding voor onverdeelde goederen en het toekenningsbeding voor exclusief eigen goederen. Deze technieken resulteren in een civiel en fiscaal performante werking\, waarvoor uitvoerige rechtsleer en een uitgebreide rulingpraktijk beschikbaar is.\nVoor echtgenoten gehuwd onder het wettelijk stelsel is het minder evident. Bij een verkrijging op grond van een beding in de huwelijksovereenkomst zal wat de langstlevende meer dan de helft verkrijgt\, belast worden met erfbelasting.\nDe vraag rijst dan wat zij wel kunnen doen om de langstlevende civiel en fiscaal performant te beschermen. Doelstelling is om een aantal mogelijkheden te beoordelen naar hun civiele en fiscale performantie. We zullen onder meer nader ingaan op de mogelijkheid om gemeenschapsgoederen horizontaal te schenken en op de voorafgaande uitbreng van enkele goederen\, dan wel overgang naar scheidingsstelsel\, telkens gevolgd door schenking of inlassen van bedingen in de huwelijksovereenkomst. \n\nProgramma\n\n\n18.00 – 18.05 uur: Verwelkoming door voorzitter prof. dr. Diederik BRULOOT\, hoofddocent UGent en advocaat\n18.05 – 18.50 uur: Een kleine wandeling doorheen het beslagrecht met aandacht voor de schuldeisers en de rangregeling\n– Cedric HASPESLAGH\, advocaat balie Gent\, EU-advocaat balie Barcelona\, redactielid Tijdschrift voor Insolventie -en Beslagrecht (TIBR)\n18.50 – 19.35 uur: De (fiscale) meldingsplichten voor de notaris\n– Felix DESMYTTERE\, gastprofessor Universiteit Antwerpen\, praktijkassistent UGent\, manager EY Tax Consultants en Julie GOETGHEBUER\, postdoctoraal onderzoeker Instituut Financieel Recht\, UGent en consultant financial regulation Alba Advisors\n19.35 – 20.05 uur: Pauze met broodjes\n20.05 – 20.50 uur: Hoe kunnen echtgenoten gehuwd onder gemeenschapsstelsel de langstlevende civiel en fiscaal performant beschermen? \n– Bern VERSCHRAEGEN\, advocaat en wetenschappelijk medewerker VUB en Thomas VERLINDEN\, Director bij Deloitte Private\n\n\nPraktisch\n\n\nDe studieavond is beschikbaar op drie manieren: live in het auditorium\, via livestream en achteraf on demand als opname.\nDe inschrijving gebeurt enkel door registratie via de website (t.e.m. donderdag 15 mei 2025).\nDe inschrijvingsprijs per deelnemer bedraagt € 125 excl. btw (inclusief boek) of € 75 excl. btw (zonder boek).\nFOD Justitie: magistraten kunnen zich kosteloos inschrijven.\nVoor deze studiedag werden erkenningen/tussenkomst aangevraagd bij de Nationale Kamer van Notarissen\, het Instituut voor Gerechtelijke Opleiding en de Orde van Vlaamse Balies. URL:https://www.jubel.be/event/rechtskroniek-voor-het-notariaat-46/ LOCATION:Faculteit Recht en Criminologie UGent\, Universiteitsstraat 4\, Gent\, 9000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/afb-nieuwsbrief-e1744885232304.png ORGANIZER;CN="Gandaius Academy":MAILTO:gandaius@ugent.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250523T130000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250523T180000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250312T132350Z LAST-MODIFIED:20250312T133810Z UID:10000222-1748005200-1748023200@www.jubel.be SUMMARY:Beleggingsfiscaliteit: dilemma’s en uitdagingen 2025 – 8th TBF/RFP-Forum DESCRIPTION:The editorial board of Tijdschrift Beleggingsfiscaliteit/Revue Fiscalité des Placements (“Tax Clicking”) is pleased to invite you to its annual forum. \nEditor in chief: Dirk Coveliers (Lallemand Legros & Joyn)\nScientific committee: Yves Bocquet (ULB)\, Antoine Dayez (Lallemand Legros & Joyn)\, Lotte Hendrickx (Febelfin)\, Olivier Hermand (PwC België)\, Alain Huyghe (Baker & Mckenzie)\, Axel Laga (Candriam)\, Nicolas Lippens (Loyens & Loeff)\, Emilie Maes (EY Law)\, Laurence Pinte (ING België)\, Alessandra Sala (Freshfields)\, Lars Vanneste (KBC)\, Henk Verstraete (Stibbe)\, Ward Willems (KU Leuven) \nSupporting committee: Rodolphe de Pierpont (VBO-FEB)\, Edwin Desnyder (Assuralia)\, Roger Kaiser (EBF-FBE)\, Marc Van de Gucht (BEAMA) \nYou can find the program here. \n Register online. The number of participants is limited to allow for targeted interaction with the speakers. URL:https://www.jubel.be/event/beleggingsfiscaliteit-dilemmas-en-uitdagingen-2025-8th-tbf-rfp-forum/ LOCATION:BNP Paribas Fortis\, Koningsstraat 20\, Brussel\, 1000\, België ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/03/SAVE-THE-DATE-TBF-2305-5.jpg END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250523T183000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250523T233000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250417T140120Z LAST-MODIFIED:20250417T140306Z UID:10000235-1748025000-1748043000@www.jubel.be SUMMARY:Nacht van het Notariaat DESCRIPTION:Na een geslaagde editie vorig jaar in de Gentse Vismijn nodigt het VLN u ook dit jaar graag uit voor haar befaamde “Nacht van het Notariaat”. \nDit jaar zal de Nacht van het Notariaat plaatsvinden op vrijdag 23 mei in het prachtige Kasteel Terblock te Overijse. We starten de avond met een aperitief op de cour d’honneur van het kasteel\, gevolgd door een diner en uiteraard het dansfeest achteraf. \nNaar goede gewoonte zullen dit jaar ook de ‘uiltjes’ worden uitgereikt. Hierover zal u later nog een mail ontvangen. \nWaar vind je een avond vol plezier\, goed gezelschap en onvergetelijke momenten? Juist\, in Kasteel Terblock! Laat die aktes even voor wat ze zijn en geniet van een sfeervolle avond waar collega’s veranderen in danspartners en juridische taal plaatsmaakt voor boeiende gesprekken.\nDit is dé kans om je netwerk uit te breiden\, herinneringen te maken en misschien zelfs een geheim te ontdekken dat niet in de minuten staat. Mis het niet – het wordt legendarisch! \nPLANNING:\n18u30: Ontvangst en aperitief\n20u30: Diner\nNa afloop diner: Dansfeest \nINSCHRIJVING\nInschrijven is mogelijk tot en met 11 mei. De inschrijvingen zijn beperkt. Dit jaar zal er met ticketwaves gewerkt worden (zie hieronder). Hoe sneller je beslist om deze onvergetelijke avond bij te wonen\, hoe voordeliger! \nOpgelet: de naam die u onder de hoofding “facturatie gegevens” opgeeft\, is de naam waarop de factuur zal worden opgemaakt. Het systeem achter de website factureert automatisch waardoor het niet mogelijk is om achteraf de facturatiegegevens te wijzigen. \nOm meerdere personen tegelijk in te schrijven\, hoeft u enkel de knop “extra persoon” aan te klikken\, waarna u meerdere gasten kan ingeven. \nEEN INSCHRIJVING IS PAS VOLTOOID NA BETALING VIA ONZE WEBSITE! EEN MAIL VOOR TAFELINDELING VOLSTAAT NIET ALS INSCHRIJVING. \nPRIJS: Voor leden\, medewerkers en sympathisanten zijn tickets beschikbaar vanaf 120€. Voor notarissen en toegevoegd notarissen zal er een supplement van 10€ worden gevraagd. \nOm de snelle beslissers onder jullie te belonen\, werken we dit jaar met een wave-systeem. Dit betekent dat de ticketprijzen in fases stijgen. Hoe eerder u uw ticket aanschaft\, hoe voordeliger de prijs.\n• Wave 1 – €120: De eerste en meest voordelige tickets. Beschikbaar zolang de voorraad strekt.\n• Wave 2 – €130: Wanneer de eerste wave is uitverkocht\, start deze tweede fase met een iets hogere prijs.\n• Wave 3 – €140: De laatste kans om een ticket te bemachtigen voordat de verkoop sluit.\nLet op: zodra een wave is uitverkocht\, schakelt de verkoop automatisch over naar de volgende prijscategorie. Hiervoor zal een nieuw event worden aangemaakt. Wij raden aan om tijdig een ticket te kopen om te profiteren van de laagste prijs. \nTAFELSCHIKKING\nWe moedigen de aanwezigen ten zeerste aan om zich onder elkaar te vermengen\, om zo kennis te kunnen maken met andere collega’s en feestvierders!\nIndien u daarentegen liever een tafelschikking doorgeeft\, houden wij daar (in de mate van het mogelijke) rekening mee. Gelieve uw tafelgasten\, met een maximum van 10 per tafel\, door te geven aan ondervoorzitters@vln.be\, uiterlijk tegen 7 mei 2025. Indien het maximumaantal niet bereikt werd\, kan het zijn dat uw tafel verder wordt aangevuld tot tien bereikt wordt. \nDINER\nHet diner zal verzorgd worden door Choux de Bruxelles. We mogen ons verheugen op een driegangen diner\, zorgvuldig samengesteld voor een onvergetelijke smaakbeleving. Dranken zijn gedurende de hele avond inbegrepen. \nMENU – ALLERGENEN/INTOLERANTIES\nIndien rekening gehouden moet worden met allergenen of intoleranties\, gelieve ons deze dan spoedig mede te delen\, zodat wij daarmee tijdig rekening kunnen houden bij bestelling van de menu’s. \nOVERNACHTING\nGasten die van verder komen\, kunnen een overnachting boeken in het nabijgelegen hotel Dolce La Hulpe Brussels en gebruik maken van onze kortingscode VLN230525\, via reservations@dolcelahulpe.com. Zo kunnen jullie zorgeloos genieten van de avond en de nacht! \nWij danken alvast de hoofdsponsors van ons event\, zijnde ActaLibra en KnopsPublishing! URL:https://www.jubel.be/event/nacht-van-het-notariaat/ LOCATION:Kasteel Terblock\, Sint-Jansdreef 2\, Overijse\, 3090 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/02/VLN-e1744898576252.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250612T190000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250612T210000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250206T112710Z LAST-MODIFIED:20250206T112842Z UID:10000210-1749754800-1749762000@www.jubel.be SUMMARY:Studieavond: Rechtstreekse buitencontractuele aansprakelijkheid van hulppersonen DESCRIPTION:We zijn vereerd om Professor en confrater Mr. Ignace CLAEYS te mogen verwelkomen als spreker op deze studieavond met betrekking tot het aansprakelijkheidsrecht. Prof. Dr. Claeys behoeft weinig inleiding. Hij is advocaat bij het kantoor Eubelius en als Professor verbonden aan de rechtsfaculteit van de UGent\, waar hij de vakken verbintenissenrecht en European contract law doceert. Hij is tevens auteur van talloze publicaties en een gereputeerd en veelgevraagd spreker. \nMr. Ingnace Claeys zal spreken over het volgende topic: \n“Rechtstreekse buitencontractuele aansprakelijkheid van hulppersonen. \nVanaf 1 januari 2025 is de quasi-immuniteit van de uitvoeringsagent niet meer\, samen met het verbod van samenloop van contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid. We gaan na wat de nieuwe regeling van artikel  6.3 Burgerlijk Wetboek met zich meebrengt voor onderaannemers\, bestuurders\, werknemers\, ambtenaren\, vrijwilligers\, notarissen\, advocaten\, etc.” \nProgramma:\n18:30 uur – Verwelkoming\n19:00 uur – Aanvang studieavond\n21:00 uur – Einde studieavond en start broodjesreceptie met drankjes \nPrijs:\n60\,00 EUR voor leden\n70\,00 EUR voor niet-leden \nDeelname: Opleiding enkel toegankelijk voor advocaten\, magistraten en leden van de Vlaamse Conferentie\nInschrijving: via de eventwebsite tot woensdag 11 juni 2024 om 19:00\nErkenning: Er werden twee juridische punten aangevraagd bij de OVB URL:https://www.jubel.be/event/studieavond-rechtstreekse-buitencontractuele-aansprakelijkheid-van-hulppersonen/ LOCATION:Gerechtsgebouw Gent\, Opgeëistenlaan 401\, Gent ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/02/VC_aansprakelijkheidsrecht-1.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250613T093000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250613T171500 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250312T134449Z LAST-MODIFIED:20250312T144821Z UID:10000224-1749807000-1749834900@www.jubel.be SUMMARY:Verdeeldag 2025 – Vereffening en Verdeling in/voor de praktijk DESCRIPTION:Voorbehouden voor notarissen en medewerkers notariskantoor\, advocaten\, magistraten en bemiddelaars\nGrondige voorkennis aangewezen \nDe verdeeldag nodigt de deelnemende notarissen\, advocaten en bemiddelaars uit om volgend op de introductieve uiteenzetting van de sprekers in concreto in overleg te gaan met elkaar. Het aantal deelnemers zal beperkt zijn om tot een degelijke interactie\, inzicht en begrip van elkaars inzichten en noden te komen. Doel van de dag: efficiëntie verhoging van de afhandeling van de Vereffening en Verdeling na relatiebreuk en overlijden. De sprekers t.w. een magistraat\, een notaris en een advocaat wisselen samen met u van gedachten over een concreet mogelijke oplossing voor valkuilen of vertragingsmanoevres in de procedure. \nVoorzitter:\nBart VAN DEN BERGH\, raadsheer en dienstdoend kamervoorzitter in het hof van beroep te Antwerpen\, lid Comité voor Studie en Wetgeving (KFBN)\, co-leerstoelhouder Gommaar Van Oosterwijck 2019\, wetenschappelijk medewerker UHasselt \nSprekers:\nAnissa DEVOS\, advocaat balie Gent\nSibylle TAILLIEU\, associated partner Eubelius\, balie Brussel\nJean DE GROO\, notaris Notas Gent\nChristoph CASTELEIN\, notaris West Notarissen\, docent notarieel familierecht VUB \nProgramma:\n \nWat is verdelen?\nRaadsheer VAN DEN BERGH \n\nToevallige en conventionele onverdeeldheden\nZaak- en boedelgemeenschappen\nPartiële vereffeningsopdrachten\nVerdelen zonder vereffenen\nBespreking van hangende wetsvoorstellen\, ….\n\nGerechtelijke vereffening en verdeling: 3 praktijkgerichte vragen en antwoorden\nMeester DE VOS en notaris DE GROO \n\nMandaat ad litem\nNotariële erelonen\n\nTarificatiebesluit\, wet van 1891\, wanneer getarifieerd ereloon en wanneer vrij ereloon?\, …\n\n\nTermijnen\n\nVereffening-verdeling: informatie en bewijs\nRaadsheer VAN DEN BERGH \n\nBoedelbeschrijving: dé kans\nDe complementaire rol van de notaris-vereffenaar\nMedewerkingsplicht aan de bewijsvoering: wie levert wat/hoe/wanneer?\n\nDerden in de procedure en schuldeisersbescherming\nMeester TAILLIEU en notaris CASTELEIN \n\nArtikel 1561 Ger.W.: het eigen recht op verdeling voor persoonlijke schuldeisers van deelgenoten\nVerzet tegen de verdeling buiten aanwezigheid van de persoonlijke schuldeiser (het recht van tussenkomst in de notariële procedure)\nInkorting door reservatairen (goederenrechtelijk onterfd) en inkorting tegen derde-begiftigden\n\nProgramma \nKnopsPublishing is erkend als opleidingsverstrekker voor het systeem van de KMO-portefeuille. Het accreditatienummer van KnopsPublishing is DV.O245662\, thema: beroepspecifieke competenties URL:https://www.jubel.be/event/verdeeldag-2025-vereffening-en-verdeling-in-voor-de-praktijk-2/ LOCATION:Provinciehuis Boeverbos\, Koning Leopold III-laan 41\, Brugge ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/03/BE.jpg END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250617T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250617T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250312T113957Z LAST-MODIFIED:20250312T113957Z UID:10000219-1750160700-1750168800@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Schade(vergoeding) in Boek 6 NBW DESCRIPTION:Het eerste luik over Boek 6 NBW was een succes\, maar er blijft nog veel te bespreken!\nIn dit vervolg duikt Mr. Nic Clijmans verder in de principes van schade(vergoeding) in Boek 6 NBW. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 16 september 2025 – Beroepsaansprakelijkheid \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-schadevergoeding-in-boek-6-nbw/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250904T090000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250904T173000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250430T112229Z LAST-MODIFIED:20250430T112438Z UID:10000239-1756976400-1757007000@www.jubel.be SUMMARY:Director Effectiveness DESCRIPTION:Thema’s\nDeze opleiding gaat in op de onderwerpen die nuttig zijn voor de bestuurder als individu. \nWe behandelen de volgende thema’s in deze opleiding: \n\nDe bestuurder en strategie\nDe financiële aspecten van de organisatie voor de bestuurder\nDe bestuurder en de juridische aspecten van de werking van de organisatie\nDigital skills voor de bestuurder\n\n\nMethodologie\nDeze opleidingsmodule steunt op een mix van concepten\, aanbevelingen\, praktijkgetuigenissen en ervaringsuitwisseling. Bovendien kiezen wij voor u gespecialiseerde\, competente en ervaren sprekers. \nIndien u zowel aan ‘Director Effectiveness’ als aan ‘Board Effectiveness’ wenst deel te nemen\, raden wij u aan eerst de opleiding ‘Director Effectiveness’\, en vervolgens ‘Board Effectiveness’ te volgen. \n\nPraktisch\nAantal deelnemers \nOnze methodologie en het beperkt aantal deelnemers (15 tot 30 deelnemers) garandeert een grote interactiviteit en levendige debatten tussen de sprekers en de deelnemers \nDatums van deze opleiding \n04/09/25\, 11/09/25 en 25/09/25.\nTelkens van 9u tot 17u30 \n\nDoelpubliek\nDeze opleiding is alleen bestemd voor leden. Bent u nog geen lid?  \nVoor (toekomstige) bestuurders\, bedrijfsleiders en CEO’s\, uit beurs en niet-beursgenoteerde ondernemingen\, privé en publieke sectoren\, social profit organisaties\, KMO’s\, familiebedrijven\, start-up’s\, scale-ups en onderzoekscentra. De deelname aan onze opleidingen Director Effectiveness & Board Effectiveness vormen een sterke basis (maar zijn niet verplicht) voor een betere inleving tijdens de Board Simulation module. \nKandidaatstelling – procedure\nDe doelstelling van GUBERNA is drievoudig: kennis overbrengen & ervaringen delen\, vaardigheden ontwikkelen en goed bestuur stimuleren. Om dit te verwezenlijken wordt in onze opleidingen veel waarde gehecht aan de mogelijkheid tot interactiviteit\, de uitwisseling van ervaringen en de illustratie met concrete voorbeelden en casestudies en dit alles in een beperkte groep van deelnemers. Wij besteden daarom heel wat aandacht aan het samenstellen van een diverse en complementaire groep van deelnemers en dit op basis van een objectief en professioneel selectieproces. \nUw deelname is pas bevestigd nadat u van GUBERNA een bevestiging heeft ontvangen per email. \n\nUw Investering\n\nGeen lid: 3050 EUR (excl. BTW) + 399 EUR (excl. BTW) voor 1 jaar lidmaatschap\nLeden (individueel\, young\, ecoDa\, ILA\, KMO\, collectief) : 3050 EUR (excl. BTW)\nPremiumleden en social profit tarief (Partner\, Institutioneel\, Journey) : 2399 EUR (excl. BTW)\n\nU kan onze algemene voorwaarden hier bekijken. \n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nWist u trouwens dat u voor onze opleidingen gebruik kan maken van de KMO-portefeuille.\n\n\n\n\nOns registratienummer is DV.O109497. URL:https://www.jubel.be/event/director-effectiveness/ LOCATION:Vlerick Business School Gent\, Reep 1\, Gent\, 9000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-124654.png ORGANIZER;CN="Guberna":MAILTO:lifelonglearning@guberna.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20250916T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20250916T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250312T114622Z LAST-MODIFIED:20250331T131731Z UID:10000220-1758023100-1758031200@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Beroepsaansprakelijkheid advocaat DESCRIPTION:Tijdens deze lunchsessie geeft Mr. Dirk De Maeseneer u een uiteenzetting over de basisbeginselen van de  beroepsaansprakelijkheid van de advocaat: de principes\, dekkingen\, valkuilen en wat te doen in geval van aansprakelijkheid. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 21 oktober 2025 – Tony Van de Calseyde – Ontslagrecht \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-beroepsaansprakelijkheid/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251007T090000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251007T163000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250430T103406Z LAST-MODIFIED:20250430T103627Z UID:10000236-1759827600-1759854600@www.jubel.be SUMMARY:Workshop - Legal Design: een creatieve introductie DESCRIPTION:Voor wie ?\nAlle professionnals van het recht : advocaten\, magistratent\, notarissen\, gerechtsdeurwaarders\, juristen en juridische medewerkers in verschillende sectoren : privé\, publiek\, verenigingen\, enz. \nDoel ?\nWe nemen u mee in het legal design thinking proces. \nDoor de vorming zal u : \n\nhet legal design-proces begrijpen\,\nde link leggen tussen legal design en klare taal\,\nhet standpunt van de gebruiker (user experience – UX) integreren\,\nverrast worden door nieuwe ideeën en creatieve technieken\,\ninspiratie krijgen om kleine of grote veranderingen door te voeren in uw juridische communicatie\,\novertuigd worden om de legal design-methode in uw organisatie toe te passen\,\nleren denken als een designer\, zonder uw eigenheid als juriste te verliezen.\n\nProgramma ?\nIn de voormiddag – 9u30 tot 12u30 : \n\nNa een intro in legal design stellen we u onze methodieke voor\nU krijgt in verschillende stappen concrete tips om uw juridische communicatie te transformeren\nWe illustreren de theorische aspecten met concrete toepassingen. Een aantal tips worden direct ingeoefend.\n\nIn de namiddag – 13u30 tot 16u30 :  \nPraktische oefening rond het onderwerpen van juridische content en uitwisseling. \n\nIn kleine groepjes gaat u de uitdaging van legal design aan rond en gezamenlijk project\nVervorlgens delen we onze resultaten met de anderen groepen en wisselen we onze ideeën uit.\n\nMeebrengen\nElk deelnemer wordt verwacht met : \n\neen creatieve nieuwsgierigheid\,\nzijn/haar draagbare computer (laptop/tablet/enz.)\n\nPrijs ?\n189 € incl. btw \nIn de prijs zijn koffie en een broodjeslunch inbegrepen. \nVoor onze opleidingen kan u de Liberform-premie aanvragen. URL:https://www.jubel.be/event/workshop-legal-design-een-creatieve-introductie/ LOCATION:Huis van het Nederlands\, Philippe de Champagnestraat 23\, Brussel\, 1000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-123323-e1746009287938.png ORGANIZER;CN="Helder Recht vzw":MAILTO:info@helderrecht.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251014T093000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251014T110000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250430T104351Z LAST-MODIFIED:20250430T104453Z UID:10000237-1760434200-1760439600@www.jubel.be SUMMARY:Vreemdelingen: overzicht van de verblijfskaarten (webinar) DESCRIPTION:Vragen die aan bod komen\n\nWelke info vind je op een verblijfskaart?\nHoe weet je om welke reden iemand in België verblijft?\nWat moet je doen om de kaart te verlengen?\nHoe weet je of iemand mag werken in België?\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nDoelstelli​ngen\n\nLeren welke info je op een verblijfskaart kan vinden.\nInzicht krijgen in de verblijfssituatie van een vreemdeling via de verblijfskaart.\nVertrouwd worden met de oude en nieuwe modellen van verblijfskaarten.\nEen overzicht krijgen van nuttige links om na de vorming zelfstandig aan de slag te gaan.\n\nDe webinar geeft geen globaal overzicht van de verschillende verblijfsstatuten. \n\n\n\n\n\n\n\n\nLesgever\nErica van Dijk\, juriste Helder Recht \n\n\n\n\n\n\n\nPraktische info: \n\nDe vorming is een webinar via Teams\nDe prijs: 55 euro\nOnze doelgroep: hulpverleners – sociaal werkers\n\nDe prijs van de vormingen is vrijgesteld van btw (artikel 44 §2\, 4° wetboek BTW). URL:https://www.jubel.be/event/vreemdelingen-overzicht-van-de-verblijfskaarten-webinar/ ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-123323-e1746009287938.png ORGANIZER;CN="Helder Recht vzw":MAILTO:info@helderrecht.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251021T090000 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251021T170000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250430T105438Z LAST-MODIFIED:20250430T111355Z UID:10000238-1761037200-1761066000@www.jubel.be SUMMARY:AI for Boards DESCRIPTION:Empowering board members in the age of Generative AI  \nWhile AI is reshaping industries and redefining the competitive landscape\, it presents unprecedented opportunities and significant risks for organisations. Board members must understand AI’s transformative impact to navigate this new reality. Our comprehensive AI training programme will empower you to identify strategic opportunities\, such as increased efficiency and innovation\, while proactively addressing threats like ethical dilemmas\, data misuse\, and operational disruptions. By mastering AI’s potential and pitfalls\, board members can make informed decisions that drive sustainable growth and ensure the organisation remains resilient in an AI-driven world.  \nProgramme\nThe training consists of one training day in Brussels from 9:00 until 17:00. The training will be given in English. \n08:30  Coffee and get-to-know \n09:00  Hands-on GenAI Experience \nLed by an AI technology expert and a legal specialist\, this interactive morning session provides a practical\, non-technical introduction to GenAI. Through an immersive Experience Lab\, board members will gain firsthand understanding of: \n\nCore technological components of GenAI\, its terminology\, capabilities\, and risks.\nLegal implications of deploying GenAI in their organisation.\n\nThis session explores the legal frameworks (including the European AI Act) and ethical boundaries essential for navigating GenAI responsibly. Participants will address critical concerns such as bias\, privacy\, legal liabilities\, and the impact of GenAI on ESG principles. \nBy the end of the session\, participants will be equipped to make informed strategic decisions and guide their organisations through the transformative journey toward AI-driven operations. \nExperts: Anneleen Van de Meulebroucke\, Partner Digital & Data Protection Eubelius & Pieter De Buysser\, Founder NXTGN \n12:30  Lunch \n13:30  Strategic Challenges of GenAI \nThe afternoon session dives into the strategic\, governance and accountability dimensions of GenAI. Key takeaways include: \n\nThe strategic challenges and opportunities of GenAI implementation.\nPractical tools and strategic insights for rethinking AI-driven processes.\nThe challenge of AI literacy and change management.\nEnsuring GenAI adoption is both ethical and responsible.\n\nThis module empowers board members to navigate the complexities of AI while driving innovation and maintaining a competitive edge. It emphasises their role in safeguarding the effectiveness and accountability of AI initiatives within their organisations. \nExpert: Jens Meijen\, Founder Umaniq \n15:30  Coffee Break \n16:00  Practical Case Study on GenAI  \nThe programme concludes with a real-world testimonial by an experienced board member. This session offers practical insights into: \n\nSuccessfully integrating GenAI into business operations.\nTransforming decision-making processes in the boardroom.\nLeveraging GenAI to create lasting value and drive organisation success.\n\nExpert: To be confirmed \n17:00  End \n  \n\n\n\nSpeakers\n\n\n\n\nPieter De Buysser\, Founder NXTGN\nAnneleen Van de Meulebroucke\, Partner Digital & Data Protection Eubelius\nJens Meijen\, Founder Umaniq\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\nPractical\nYour investment: € 650\,- (excl. VAT)\n\n\n\nThis training is offered at a subsidised rate through the support of the Government of Flanders and in collaboration with the Data Protection Institute. The standard price for this programme is € 1.100\,- Please note that additional reductions via VLAIO (SME Wallet) are not applicable\, as this programme is already subsidised. \nPoints: 6\nBy attending this course\, participants will receive a certificate of attendance. \n\nContact: lifelonglearning@guberna.be URL:https://www.jubel.be/event/ai-for-boards/ LOCATION:Maison de la Poste\, Picardstraat 7 (Gare Maritime)\, Brussel\, 1000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/04/Schermafbeelding-2025-04-30-124654.png ORGANIZER;CN="Guberna":MAILTO:lifelonglearning@guberna.be END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251021T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251021T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250312T114840Z LAST-MODIFIED:20250401T100015Z UID:10000221-1761047100-1761055200@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Ontslagrecht DESCRIPTION:Tijdens deze lunchsessie geeft Mr. Tony Van de Calseyde u een stoomcursus van het ontslagrecht\, met focus op algemene principes\, kennelijk onredelijk ontslag en de motiveringsplicht van het ontslag. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 18 november – Eline Verelst – Verlies en rouwen op het werk \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-ontslagrecht/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;VALUE=DATE:20251107 DTEND;VALUE=DATE:20251108 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250217T144223Z LAST-MODIFIED:20250217T144406Z UID:10000215-1762473600-1762559999@www.jubel.be SUMMARY:ITAA Congres DESCRIPTION:Het programma wordt later bekendgemaakt. URL:https://www.jubel.be/event/itaa-congres/ LOCATION:Brussels Expo – Hall 11\, Av. de la Science 11\, 1020 Brussel ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2025/02/ITAA-congres-e1739803433342.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251118T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251118T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250401T095655Z LAST-MODIFIED:20250401T095655Z UID:10000226-1763466300-1763474400@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: Verlies en rouwen op het werk DESCRIPTION:Hoe omgaan met verlies en rouwen in een professionele omgeving? Eline Verelst vertelt u er meer over tijdens deze lunchsessie. \nIedereen van ons krijgt vroeg of laat jammer genoeg te maken met verlies\, en dat heeft ook een impact op het werk. Het is daarom belangrijk dat we als werkomgeving aandacht hebben voor rouw en ondersteuning bieden aan collega’s en medewerkers die hiermee geconfronteerd worden. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy.\nVolgende sessie: 16 december – Van de Velde en Dupont – De basisbeginselen van een EOT \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-verlies-en-rouwen-op-het-werk/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT BEGIN:VEVENT DTSTART;TZID=Europe/Brussels:20251216T114500 DTEND;TZID=Europe/Brussels:20251216T140000 DTSTAMP:20250430T133618 CREATED:20250401T100428Z LAST-MODIFIED:20250401T100428Z UID:10000227-1765885500-1765893600@www.jubel.be SUMMARY:Studio Academy: De basisbeginselen van een EOT DESCRIPTION:Claudia Van de Velde en Céleste Dupont nemen u mee in de basisbeginselen van een EOT. \nVerdien elke 3e dinsdag van de maand waardevolle punten voor permanente vorming tijdens de lunchsessies van Studio Academy. \nGeïnteresseerd? Schrijf online in of stuur een mail naar academy@studio-legale.be. \n🧾 Prijs: 75€ / sessie – 210€ / 3 sessies naar keuze – 400€ / 6 sessies \n  URL:https://www.jubel.be/event/studio-academy-de-basisbeginselen-van-een-eot/ LOCATION:Auditorium Bank van Breda\, Ledeganckkaai 7\, Antwerpen\, 2000 ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.jubel.be/wp-content/uploads/2023/10/studio-legale.png END:VEVENT END:VCALENDAR